افزایش علاقهای که در مورد برنامه ریزی درسی ظاهر شده است هم زمان با تغییر معنای خود اصطلاح«برنامة درسی» بوده است.اصطلاح برنامة درسی به منظورهای گوناگونی به کار برده شده است. از جمله به عنوان برنامهای برای یک موضوع درسی خاص در یک پایة تحصیلی مشخص در طول یک دورة تحصیلی یا به عنوان برنامة موضوعهای مختلف درسی در طول یک دورة تحصیلی (1974، Ochs) با این وجود در بسیاری از موارد برنامة درسی از فهرستی از هدفهای آموزشی و مطالبی که باید در مدارس تدریس شود تجاوز نمیکرد
رنامه ریزان آموزشی طی سه دهة گذشته توجه خاصی به این پرسش داشتهاند که چه چیز باید در مدارس تدریس شود. به ویژه در جست و جوی پاسخهای مناسبی برای پرسشهایی از این قبیل بودهاند: چه مباحث و موضوعهایی در دروس مختلف باید تدریس شود؟برای دانشآموزان و دانشجویان چه نوع مواد و وسایل آموزشی و توسط چه کتسانی باید آماده شود؟ به طور خلاصه در مورد تصمیمات مربوط به برنامة درسی مدارس، توجه بسیاری معطوف شده است
دانلود